Teatr Muzyczny Capitol
Jak w zegarku, czyli technika sceny
OBEJRZYJ TEŻ WYWIAD
CO OGLĄDAMY?

Czy ktoś steruje magią teatru? Tak, ale nie jest to jakiś Wielki Czarodziej, ani tym bardziej Czarnoksiężnik z Krainy Oz. Za wszystkim stoją ludzie, fachowcy, którzy z techniką sceny są za pan brat. Wiedzą, kiedy uruchomić mechanizm zapadni, w którym momencie opuścić sztankiety albo podnieść kurtynę. Włączają i wyłączają światło reflektorów, uruchamiają rzutnik, by pojawiła się odpowiednia animacja. Muszą nie tylko znać się na teatralnych urządzeniach, często potrzebna jest także ich siła fizyczna. I choć zdarzają się czasem w spektaklach sztuczki i iluzje, wszystko co dzieje się na scenie, pod nią i nad nią, opiera się przede wszystkim na nauce i zdobyczach techniki.

  • Zapadnia – mechanizm, dzięki któremu część sceny obniża się lub podnosi
  • Sztankiety – długie, metalowe pręty, zamontowane na linkach nad sceną, każdy z nich może udźwignąć kilkaset kilogramów. Można na nich zawiesić elementy scenografii, ekrany, tła sceniczne lub reflektory.
  • Rzutnik multimedialny – urządzenie, dzięki któremu w trakcie spektakli pojawiają się projekcje na ekranach lub elementach scenografii
  • Reflektory – lampy wysyłające światło w określonym kierunku. Mogą mieć moc od kilkuset do kilku tysięcy W
  • Trick – sztuczka magiczna, złudzenie, efekt iluzjonistyczny wykorzystywany w widowiskach
  • Kurtyna – element dekoracji teatralnej, oddzielający świat rzeczywisty od teatralnego. Podniesienie i opuszczenie kurtyny symbolizują początek i zakończenie lub przerwę w spektaklu. Kurtyna służy też zasłonięciu czynności technicznych wykonywanych podczas przedstawienia.

Wystąpili:
Doktor Strawiński: Konrad Imiela
Behemot: Mikołaj Woubishet
Technicy sceny: Jacek Bąk, Krzysztof Kwit, Michał Miazga, Piotr Musiał, Adam Nowak, Maciej Panas, Ranko Rašeta, Marek Sobczak, Tadeusz Terlecki

Wykorzystano elementy scenografii ze spektakli Teatru Muzycznego Capitol, zaprojektowanych przez: 
Mirka Kaczmarka („Lazarus”)
Damiana Styrnę („Mistrz i Małgorzata”)
Annę Chadaj („Blaszany bębenek” i „Mock. Czarna burleska”),
oraz kostiumy ze spektaklu „Mistrz i Małgorzata” zaprojektowane przez Bożenę Ślagę

Wykorzystano muzykę Piotra Dziubka ze spektaklu „Mistrz i Małgorzata”
Wykorzystano fragmenty „Fausta” Johanna Wolfganga von Goethe w tłumaczeniu Emila Zegadłowicza

CO OGLĄDAMY?
SŁOWNICZEK
OBSADA I TWÓRCY
POWRÓT

Najbliższe spektakle

Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie zgody poprzez kliknięcie przycisku „Rozumiem”. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE informujemy, iż:

  • Administratorem Twoich danych osobowych jest Teatr Muzyczny Capitol, ul. Piłsudskiego 67, 50-019 Wrocław; e-mail: [email protected]
  • W sprawach związanych z Twoimi danymi osobowymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych za pomocą poczty elektronicznej: [email protected] lub poczty tradycyjnej: Teatr Muzyczny Capitol , ul. Piłsudskiego 67, 50-019 Wrocław
  • Twoje dane osobowe przetwarzamy w celu:
  • Wykonania umowy sprzedaży biletów
  • Wykonania umowy o prowadzenie konta na stronie bilety.teatr-capitol.pl
  • Wykonania pozostałych umów, które z nami zawierasz
  • Prowadzenia procesu rekrutacyjnego
  • Obsługi zgłoszeń, które do nas kierujesz
  • W zakresie koniecznym do realizacji usługi newsletterowej
  • Obsługowym, rozumianym jako bieżące czynności związane z przetwarzaniem danych, które nie zmierzają do zawarcia umowy
  • Posiadasz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne przepisy określające sposób przetwarzania i ochrony danych osobowych.
  • Posiadasz prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  • Administrator w ramach realizacji celu przetwarzania może przekazywać dane osobowe podmiotom współpracującym z nim przy realizacji celu przetwarzania (np. podwykonawcom, podmiotom współpracującym z nim przy realizacji wydarzeń). Administrator może przekazywać dane osobowe dostawcom usług informatycznych lub podmiotom współpracującym w zakresie obsługi komunikacji z Tobą .
  • Dane osobowe przetwarzane są w okresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania nie dłuższy niż okres w jakim Administrator zobowiązany jest do przechowywania dokumentacji związanej z jego realizacją, lub do czasu cofnięcia zgody na przetwarzanie danych.
  • W naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.
Zmień rozmiar czcionki
Ustawienia kolorów