Czas: 90 minut
Miejsce: Scena Restauracja
Warunkiem uczestnictwa w koncertach jest pozostawienie urządzeń elektronicznych w domu lub w teatralnej szatni.
CICHO to cykl pięciu solowych koncertów wokalno-instrumentalnych, które będą wykonane bez nagłośnienia, na minimalnym poziomie głośności. Dźwięki o wysokiej mocy towarzyszą nam niemal wszędzie – w życiu codziennym, ale także w teatrze i sali koncertowej. W chaosie bodźców potrzebujemy bezpieczeństwa audialnego, aby móc czerpać radość i satysfakcję z muzycznych spotkań. Chcemy uwrażliwić naszych widzów na ciszę w muzyce i dać im możliwość słuchania jej w adekwatnych warunkach.
Telefony zrewolucjonizowały odbiór muzyki granej na żywo. Zamiast przeżywać każdą chwilę i delektować się każdym dźwiękiem, sięgamy po urządzenia elektroniczne, aby zarejestrować muzyczne wydarzenie, w którym akurat bierzemy udział. Chcemy, aby nasi widzowie powrócili do źródeł słuchania muzyki wykonywanej na żywo, gdzie liczy się tu i teraz. Tym samym, w koncercie CICHO można uczestniczyć pod warunkiem pozostawienia urządzeń elektronicznych w domu lub w teatralnej szatni, która zapewni bezpieczne przechowanie rzeczy. Idealnym rozwiązaniem będzie zostawienie telefonów w domu, aby w pełni doświadczyć ciszy muzycznego wieczoru. Bardzo do tego zachęcamy.
Chcemy, aby wyjątkowość akustycznych wieczorów towarzyszyła naszej publiczności już od momentu wejścia na widownię. W związku z tym, zaprosimy naszych widzów do dziesięciominutowej ciszy, a potem do krótkiego warsztatu z muzykoterapeutą Michałem Jóźko, członkiem Polskiego Towarzystwa Balneologii i Medycyny Fizykalnej.
Po każdym koncercie, bez udziału publiczności, odbędzie się spotkanie z wykonawcami oraz muzykoterapeutą Michałem Jóźko. Dyskusja będzie dotyczyła, między innymi, wyzwań w graniu muzyki bez nagłośnienia, higieny pracy z dźwiękami oraz wpływu głośności na psychikę. Rozmowy będą nagrywane i udostępniane w formie podcastu audio, a przeprowadzi je Teresa Drozda, dziennikarka i recenzentka teatralna, a także autorka podcastu „Capitol na ucho”.
Zagrają:
22.11.2025 – Kuba Suchar (perkusja)
06.12.2025 – Jorgos Skolias (głos)
10.01.2026 – Mateusz Rybicki (klarnet, klarnet basowy, saksofon)
31.01.2026 – Adam Skrzypek (kontrabas)
07.02.2026 – Justyna Skoczek (fortepian)
Kuba Suchar – rocznik 1974. Perkusista, kompozytor muzyki teatralnej i filmowej, rysownik, twórca plakatów i filmów eksperymentalnych. Entuzjasta tematyki śnienia i psychologii. Aktualnie również mechanik obsługujący maszyny, na których produkuje własne instrumenty. Założyciel i lider zespołu Robotobobiok i Mikrokolektyw. Koncertujący na niemal całym świecie. Wydawał swoje płyty we własnej Vytvornia OM oraz dla tak znakomitych twórców jak Delmark Records czy Cleanfeed. Na koncie ma wiele płyt nagrywanych przez swoje zespoły, ale również we współpracy ze znakomitymi muzykami z całego świata. Aktualnie nagrał pierwszy solowy album JEDNIA, który od początku do końca zrealizował i wydał samodzielnie jako Weirdo Musić Manufacture. Cały proces włącznie z drukiem okładki jest autorstwa Kuby. Żyje i pracuje we Wrocławiu. Prowadzi zajęcia gry na perkusji oraz Terapię Perkusyjną w Ośrodku Postaw Twórczych.
Jorgos Skolias – wokalista, autor muzyki i tekstów. Improwizator, mistyk głosu. Opracował autorską technikę śpiewu wielogłosowego (harmonicznego). Od wielu lat, jedna z najbarwniejszych postaci polskiej sceny około jazzowej. Prowadzi warsztaty wokalne (m.in. na festiwalu VOICINGERS).
Pracował sesyjnie przy wielu produkcjach filmowych (m.in. Happy feet 2) i teatralnych (m.in. Teatr Telewizji, Teatr Słowackiego, Teatr Bagatela). Jego głos można usłyszeć na ponad 50 płytach.
Współpracował między innymi z zespołami: Tie Break, Pick Up, Free Cooperation, Young Power Kapela ze Wsi Warszawa, Dżem, Voo Voo, Krzak, Basspace, Audiofeeling, a także z: Tomaszem Stańko, Zbigniewem Wegehauptem, Bronisławem Dużym, Bogdanem Hołownią, Zbigniewem Namysłowskim, Krzysztofem Knittlem, Joachimem Menclem, Mr Krimem, Andrzejem Święsem, Haraldem Tanschek, Pawłem Kaczmarczykiem, Adamem Kowalewskim, Maćkiem Adamiakiem, Jarosławem Śmietaną, Arturem Dutkiewiczem, Gendosem.
Mateusz Rybicki – klarnecista i saksofonista jazzowy, improwizator i kompozytor działający w obszarach muzyki improwizowanej i poszukującego jazzu. Jego język muzyczny jest charakterystyczny i unikalny, wyraźnie nawiązuje do tradycji jazzu, czerpie także z ducha muzyki etnicznej i klasycznej, jest esencjonalny, organiczny i wyróżnia się szczególnym zmysłem melodycznym. Współpracował z czołówką polskiego, kreatywnego środowiska muzycznego, a także wieloma ważnymi postaciami z zagranicy. W latach 2015-2016 mieszkał w Berlinie, gdzie współpracował między innymi z Tristanem Honsingerem. W 2019 roku razem ze Zbigniewem Kozerą, został zaproszony przez Joelle Leandre do udziału w jej rezydencji podczas Krakowskiej Jesieni Jazzowej – rezultatem tego spotkania jest album wydany przez wytwórnię Not Two. Miał okazję występować z takimi muzykami jak: Peter Brötzmann, Alexander Von Schlippenbach, JB Lewis, Mikołaj Trzaska, Maciej Obara, Tomeka Reid, a także: Tony Malaby, Sun Mi Hong, Frank Gratkowski, John Dikeman, Marta Warelis, Hamid Drake, Steve Noble. Stypendysta miasta Wrocław, laureat nagrody Warto i konkursu Jazz Nad Odrą. Prowadzi zespół Ascetic oraz septet wykonujący skomponowaną przez niego muzykę w oparciu o Apokalipsę św. Jana – Mateusz Rybicki Apokalypsis.
Adam Skrzypek – kontrabasista, gitarzysta basowy, aranżer oraz producent. Muzyką zajmuje się od dziewiątego roku życia. Absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach (Wydział Jazzu i Muzyki Rozrywkowej – klasa kontrabasu Jacka Niedzieli). Laureat wielu nagród na krajowych i międzynarodowych festiwalach jazzowych. Jako muzyk brał udział w festiwalach muzycznych w Polsce i za granicą (między innymi: Festiwal Polskiej Muzyki Współczesnej, Przegląd Piosenki Aktorskiej, Jazz nad Odrą, Festiwal Standardów Jazzowych). Karierę rozpoczął na festiwalu Pomorska Jesień Jazzowa. W różnych konfiguracjach muzycznych koncertował w takich krajach jak: USA, Japonia, Korea Południowa, Niemcy, Anglia, Ukraina, Bialoruś, Czechy, Belgia, Francja, Luxemburg, Chile. Współpracował z zespołami: Salted Peanuts, Big-Band Aleksandra Mazura, Zbigniew Czwojda Band, a także z: Tomaszem Stańko, Krzesimirem Dębskim, Urszulą Dudziak, Justyną Steczkowską, Mateuszem Pospieszalskim, Markiem Bałatą, Ewą Urygą, Leszkiem Możdżerem, Edytą Górniak, Ryszardem Rynkowskim, Zbigniewem Lewandowskim, Piotrem Baronem, Katarzyną Groniec, Michaelem Sagmeisterem, Michellem Chendricsem, Judy Niemack. Był wykłądowcą we Wrocławskiej Szkole Jazzowej Zbigniewa Czwojdy. Od 2006 roku kierownik muzyczny w Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu Od 1994 roku współpracuje z Konradem Imielą, czego efektem jest między innymi płyta „Garderoba męska”, gdzie współtworzył aranżacje oraz „Waits2022”.
Justyna Skoczek – pianistka, korepetytorka, autorka tekstów i muzyki. Absolwentka Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie fortepianu prof. Włodzimierza Obidowicza (2003). W latach 2003 – 2012 pracowała jako korepetytorka oraz pianistka solistka w Operze Wrocławskiej. W Teatrze Polskim we Wrocławiu zrealizowała całość „Dziadów” Adama Mickiewicza w reż. Michała Zadary (2016). Kierowniczka muzyczna „Zemsty nietoperza” Johanna Straussa oraz autorka muzyki i pianistka w „Księgach Jakubowych” (2022) w reżyserii Michała Zadary w Teatrze Narodowym w Warszawie (2019). Współpracuje z kontrabasistą Pawłem Jabłczyńskim, a także z wrocławskim zespołem Małe Instrumenty grając muzykę współczesną i eksperymentalną oraz realizując projekty muzyczne angażujące osoby z niepełnosprawnościami. Od 2001 roku wykładowczyni Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej we Wrocławiu, na której obroniła pracę doktorską (2015) i uzyskała habilitację (2022). Od stycznia 2021 roku kierowniczka muzyczna Narodowego Starego Teatru.
______________________________________________________________________________________________
Projekt realizowany dzięki wsparciu w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności, komponent: Odporność i konkurencyjność gospodarki; Inwestycja A2.5.1: Program wspierania działalności podmiotów sektora kultury i przemysłów kreatywnych na rzecz stymulowania ich rozwoju.

Obsada
22.11.25 – Kuba Suchar (perkusja)
06.12.25 – Jorgos Skolias (głos)
10.01.26 – Mateusz Rybicki (klarnet, klarnet basowy, saksofon)
31.01.26 – Adam Skrzypek (kontrabas)
07.02.26 – Justyna Skoczek (fortepian)



