Teatr Muzyczny Capitol

Mistrz i Małgorzata

Premiera: 28 września 2013 na Dużej Scenie, na otwarcie teatru po przebudowie
Czas: 3 godz. 20 min z jedną przerwą

Spektakl z napisami w języku angielskim

Kup płytę CDPosłuchaj online

Spektakl dla widzów 16+

dym papierosowy

Ten spektakl to majstersztyk!
Gazeta Wyborcza Wrocław

Przedstawienie muzyczne na najwyższym poziomie.
Teatralia


Mistrz: Nienawidzę tej powieści.
Woland: A ona jeszcze pana zadziwi. 

Ci, którzy znają powieść Bułhakowa, pamiętają klucz, który na samym początku lektury czytelnik dostaje do rąk. Cytat z „Fausta” Goethego, pytanie do Mefista i jego odpowiedź: – Kimże w końcu jesteś? – Jam częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro.

Akcja „Mistrza i Małgorzaty” zaczyna się w moskiewskim parku, na Patriarszych Prudach. Przypadkowo spotkany przez dwóch literatów cudzoziemiec okazuje się Szatanem we własnej osobie – dla jego rozmówców ta krótka znajomość będzie doświadczeniem tyleż nierealnym, co dotkliwie bolesnym. Nie minie też wiele czasu, a w zmęczonej, otępiałej komunistycznej Moskwie za sprawą wysłanników piekła zapanuje „kompletny zamęt”. Bywają widać epoki, kiedy przybyły na ziemię diabeł jawi się jedynym sprawiedliwym.

Szatan w Moskwie podstawi ludziom lustro, w którym będą mogli się przejrzeć, obnaży bez litości ich najgorsze przywary: chciwość, pychę, żądzę władzy, fałsz i zdradę, ale też przypomni, że istnieje siła potężniejsza od zła i nienawiści – prawdziwa, wierna, wieczna miłość. Taka miłość, która czyni ludzi zdolnymi do wyrzeczeń, szaleństwa w imię uczucia, odwagi wbrew wszystkiemu, taka, która połączyła Małgorzatę i Mistrza.

Dla tych dwojga jednak najszczęśliwszym zakończeniem będzie śmierć. Nie światłość, ale upragniony spokój, ten sam, na jaki czekają wszyscy grzesznicy bez nadziei. Na przykład Poncjusz Piłat, bohater feralnej powieści Mistrza, zmęczony swoją nieśmiertelnością, pragnący tylko chwili rozmowy z „wędrownym filozofem” Jeszuą Ha-Nocri, którego skazał kiedyś na Golgotę.

W drodze przez sowiecką Moskwę i Jerozolimę sprzed dwóch tysięcy lat towarzyszy scenicznym postaciom Kobieta, tajemnicza narratorka, nieobojętny świadek, a może sprawczyni zdarzeń. Niech pozostanie dla widzów zagadką w stylu Bułhakowa, jak odrealniona przez niego topografia miasta, znaczące imiona i nazwiska, przeplatające się epoki.

Realizatorzy

Według powieści Michaiła Bułhakowa
Reżyseria, tłumaczenie i adaptacja: Wojciech Kościelniak
Teksty piosenek: Rafał Dziwisz
Muzyka i kierownictwo muzyczne: Piotr Dziubek
Scenografia i wizualizacje: Damian Styrna
Kostiumy: Bożena Ślaga
Choreografia: Jarosław Staniek
Reżyseria światła: Bogumił Palewicz
Przygotowanie wokalne: Magdalena Śniadecka
Asystent reżysera: Agnieszka Kozak
Asystent choreografa: Joanna Ziemczyk-Kierzkowska
Tłumaczenie na język angielski : Joanna Kiszkis

Obsada

Kobieta: Justyna Szafran
Woland: Tomasz Wysocki (Teatr im. J. Słowackiego w Krakowie) / Marek Nędza (Teatr im. S. Jaracza w Łodzi)
Mistrz: Rafał Dziwisz (Teatr im. J. Słowackiego w Krakowie) / Błażej Wójcik
Małgorzata: Justyna Antoniak  / Magdalena Szczerbowska
Iwan Bezdomny: Mariusz Kiljan (Teatr Polski we Wrocławiu) / Michał Szymański
Korowiow: Błażej Wójcik / Maciej Maciejewski (gościnnie)
Behemot: Mikołaj Woubishet (gościnnie)
Piłat / Doktor Strawiński: Konrad Imiela
Jeszua: Cezary Studniak (gościnnie) / Krzysztof Suszek
Asasello: Bartosz Picher
Berlioz: Andrzej Gałła (gościnnie)
Hella: Ewelina Adamska-Porczyk (gościnnie)/Katarzyna Granecka (gościnnie)
Natasza: Agnieszka Oryńska-Lesicka
Frieda / Sprzedawczyni: Ewa Szlempo-Kruszyńska
Fokicz: Tomasz Leszczyński
Praskowia Fiodorowna: Elżbieta Kłosińska
Nikołaj Iwanowicz: Michał Zborowski
Bengalski: Adrian Kąca
Abadona: Albert Pyśk
Annuszka: Paulina Jeżewska (gościnnie)
Brunetka: Katarzyna Pietruska
Jazz-Murzynka: Emose Uhunmwangho
Adelfina: Małgorzata Szeptycka
Baron Meigel: Jan Kowalewski
Afraniusz: Filip Zaszewski (gościnnie)
Obywatelka: Magdalena Szczerbowska / Justyna Antoniak
Pracownicy Biura Turystyki Zagranicznej: Janina Garbińska-Budzińska (gościnnie), Wojciech Kupczyński

Tancerze

Bożena Bukowska
Maja Lewicka
Monika Kolbusz
Aneta Mazur
Dominika Józefowiak
Barbara Olech
Joanna Ziemczyk-Kierzkowska
Mateusz Brenner
Krzysztof Tyszko
Mateusz Kieraś
Krzysztof Piechniczek
Jan Nykiel / Michał Szymański
Michał Pietrzak / Tomasz Koszański
Jacek Skoczeń

w scenie Balu Barbara Białkowska, Milena Libura i Mateusz Misztal ze Studium Musicalowego Capitol

Orkiestra

Dyrygent: Piotr Dziubek
Skrzypce: Beata Wołczyk
Akordeon, Fortepian: Jacek Berg
Kontrabas: Jakub Olejnik / Grzegorz Piasecki / Adam Skrzypek
Perkusja: Michał Polak
Tuba: Piotr Hałaj / Piotr Kosiński
Gitara: Magdalena Czwojda / Maciej Mazurek
Puzony: Krzysztof Chlewicki, Mateusz Mendyka, Adrian Wilga, Marcin Wołowiec
Trąbki: Aleksander Kobus, Marek Kubiszyn, Adam Lepka, Maurycy Wójciński
Obój: Monika Pietruszewska
Fagot: Alicja Kieruzalska
Saksofony: Karol Gola, Władysław Kwaśnicki, Szymon Nidzworski, Tomasz Pruchnicki
Klarnety: Marcin Wróbel, Tomasz Żymła

Media o spektaklu

Gazeta Wyborcza Wrocław, Magda Piekarska: Spektakl to majstersztyk! [„Mistrz i Małgorzata”: majstersztyk ze znakomitymi aktorami, 29.09.2013]

Polska The Times Gazeta Wrocławska, Małgorzata Matuszewska: Zalet musicalu „Mistrz i Małgorzata”, otwierającego wystawnie wrocławski Teatr Muzyczny Capitol po wielkiej przebudowie, nie sposób wyliczyć.  [To najpiękniejsze życie, o którym marzyliśmy, 29.09.2013]

Radio Wrocław, Grzegorz Chojnowski: To właśnie tu [w Capitolu] publiczność w każdym wieku otrzymuje na wysokim poziomie utrzymywaną i rozrywkę, i refleksję. Jak w najnowszym spektaklu Kościelniaka… 

Wroclaw.pl, Agnieszka Kołodyńska: Warto wybrać się na ten spektakl, by przypomnieć sobie, jak powinien wyglądać dobry musical. [Capitol olśniewa i znów śpiewa, 30.09.2013]

Radio Wrocław, Dagmara Chojnacka: Mamy we Wrocławiu Broadway, a nawet lepiej! [Mistrz, Małgorzata i nowiutki stary Capitol, 1.10.2013]

Portal Dla studenta, Marcin Szewczyk: (Reżyser) nie bawi się w nadinterpretacje, nie dekonstruuje historii, pozwala powieści mówić za siebie. A ta sama – ze swoim żywym humorem, groteską, ale i refleksyjnością – broni się znakomicie. [Szatańska energia w Capitolu, 1.10.2013]

Nowa Siła Krytyczna, Agnieszka Serlikowska: To spektakl, w którym chyba każdy wielbiciel powieści Bułhakowa znajdzie motyw, za który pokochał książkę, adaptacja muzycznie fascynująca i w poszczególnych scenach błyskotliwa.[Siła Mistrza, 4.10.2013]

PIK, Barbara Lekarczyk-Cisek: Na początek sezonu w nowo otwartym Capitolu, którego przestrzeń imponuje i zachwyca swoją urodą i funkcjonalnością, udała się artystom nie tyle magiczna sztuczka, co prawdziwa Sztuka przez duże „S”. [Mistrz i Małgorzata na początek sezonu, 12.10.2013]

Teatralny.pl, Jolanta Kowalska: Spektakl w Capitolu godzi jakość komercyjną i artystyczną: można się na nim nieźle bawić i porozmyślać. Oczywiście w granicach rozsądku, w końcu to musical. [Diabeł w Związku Radzieckim, 14.10.2013]

Teatralia, Karolina Obszyńska: To przedstawienie muzyczne na najwyższym poziomie – rodem z największych teatrów na świecie. [Mistrzowski pokaz na otwarcie Capitolu, 16.10.2013, http://www.teatralia.com.pl/mistrzowski-pokaz-na-otwarcie-capitolu-mistrz-malgorzata/]

Dziennik Teatralny, Karolina Augustyniak: Monumentalne widowisko, które walory literackiego pierwowzoru wynosi na piedestał. [Piękno teatralnej iluzji, 30.04.2014, http://www.dziennikteatralny.pl/artykuly/piekno-teatralnej-iluzji.html

Opinie widzów po premierze: Rewelacyjny! Zapiera dech w piersiach! [Gazeta Wyborcza Wrocław, 29.09.2013]

Zdjęcia

ZDJĘCIA ŁUKASZ GIZA / TEATR MUZYCZNY CAPITOL

Dofinansowano ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach Programu Narodowego Centrum Kultury – Kultura – Interwencje.

13

Najbliższe spektakle

Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie zgody poprzez kliknięcie przycisku „Rozumiem”. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE informujemy, iż:

  • Administratorem Twoich danych osobowych jest Teatr Muzyczny Capitol, ul. Piłsudskiego 67, 50-019 Wrocław; e-mail: [email protected]
  • W sprawach związanych z Twoimi danymi osobowymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych za pomocą poczty elektronicznej: [email protected] lub poczty tradycyjnej: Teatr Muzyczny Capitol , ul. Piłsudskiego 67, 50-019 Wrocław
  • Twoje dane osobowe przetwarzamy w celu:
  • Wykonania umowy sprzedaży biletów
  • Wykonania umowy o prowadzenie konta na stronie bilety.teatr-capitol.pl
  • Wykonania pozostałych umów, które z nami zawierasz
  • Prowadzenia procesu rekrutacyjnego
  • Obsługi zgłoszeń, które do nas kierujesz
  • W zakresie koniecznym do realizacji usługi newsletterowej
  • Obsługowym, rozumianym jako bieżące czynności związane z przetwarzaniem danych, które nie zmierzają do zawarcia umowy
  • Posiadasz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne przepisy określające sposób przetwarzania i ochrony danych osobowych.
  • Posiadasz prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  • Administrator w ramach realizacji celu przetwarzania może przekazywać dane osobowe podmiotom współpracującym z nim przy realizacji celu przetwarzania (np. podwykonawcom, podmiotom współpracującym z nim przy realizacji wydarzeń). Administrator może przekazywać dane osobowe dostawcom usług informatycznych lub podmiotom współpracującym w zakresie obsługi komunikacji z Tobą .
  • Dane osobowe przetwarzane są w okresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania nie dłuższy niż okres w jakim Administrator zobowiązany jest do przechowywania dokumentacji związanej z jego realizacją, lub do czasu cofnięcia zgody na przetwarzanie danych.
  • W naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.
Zmień rozmiar czcionki
Ustawienia kolorów